Saturday 26 May 2012

untungnya jadi cucu sulung.....




super duper comeiiiii......bulat mata....haha...macam mata anak buah aku....



orang selalu kata kasih sayang antara si ibu dengan si nenek adalah BERBEZA....perbezaan yang AMAT KETARA....kalau cucunya dimarahi oleh si ibu....si nenek akan menegur si ibu tu jangan marah cucunya....kalau cucunya ada buat salah dan si ibu memukul anaknya tu si nenek akan memarahi si ibu tu....bukan cucunya...hahaha....perkara macam ni selalu terjadi dalam keluarga aku....macam kes malam tadi....anak buah aku dok main tutup bukak pintu almari pinggan mangkuk mak aku....kakak aku da suruh mak aku pukul tangan anak buah aku tu...tapi mak aku TAK BUAT PUN....lagi mak aku sengih ada la.....mak aku biarkan ajek....kakak aku pulak da terjerit2 suruh anak dia berhenti main pintu almari tu...tapi anak buah aku buat tak tahu jek....hahahahaha...bertuah punya cucu....penyudahnya kakak aku bangun dan tarik tangan anak dia...and anak buah aku pun menangis la....lalalalalalalala.....tapi kejap jek dia teriak....da opahnya pujuk....SAYANG CUCU LA KATAKAN.....jadi cucu sulung ni amat beruntung...sebabnya semua orang akan fokus kat dia seorang....so no wonder la budak tu akan jadi manja sikit....hehehe....and memang anak buah aku amat manja...ikut perangai aku....hahaha....tak kisah la dia manja ke tak....bukan tiap2 hari pun aku dapat hadap muka dia...so sementara anak buah aku ada kat rumah ni layan jek la karenah dia....walaupun kadang2 AMAT MEMENATKAN...huaaaaaaa.....










1 comment:

  1. 1 lg yg bestnya jd cucu sulung ni, perhatian kt dia mmg lbh. klu atuk or nenek dia kuar umah, msT x lupa nak belikan cucu dia ni mknn or brg2 permainan..kdg2 baju..kiranya mana2 atuk n nenek dia gi, msT ingat kt dia...hehe

    ReplyDelete