Thursday 10 May 2012

dek kerana kesesakan lalu lintas yang gila babas.....




lebih kurang macam ni la kesesakan lalul lintas yang dialami oleh aku dan akak aku masa nak balik keje petang td....gila babas sesak....huhuhu



actually my sis tersalah masuk jalan...patutnya kita orang balik ikut jalan yang lain..sebab jalan yang selalu kita orang lalu tu time tu tiba2 jammed...and kami pulak termasuk sekali dalam jammed tu...grrrrr!!!! tak boleh nak patah balik da....REDAH JEK LA...aku dalam kereta da mula bosan...tak gerak2 la pulak kereta lain...so tu menandakan jalan tu betul2 jammed....huaaaaaaa....hampir 10 minit gak la kereta tak bergerak langsung...untuk menghilangkan bosan aku mula la amik novel dalam beg aku...niat dia hati nak baca...tapi baru baca satu muka surat kepala aku da nampak 'bintang2' berkerlipan....adoiiiiiiiii!!!!!!! pening kepala pulak...tak boleh jadi ni....kang kalau melarat mampus aku nanti...and my sis pulak melalak dalam kereta tu...haha...and aku pun join sekaki la...hahahaa....


tanpa sedar aku tertidur....and aku terjaga dek sebab dengar akak aku dok bebel sensorang....sekaliiiiii perrrrgggggghhhhhhh!!!!!!!!!! BANYAK GILA KERETA KAT KELILING AKU...and semuanya RAPAT2 belaka dengan kereta yang lain...mak aii!!! gila betul dorang ni...kot ye pun nak cepat takkan sampai macam tu kot....kang free2 jek kereta tu kena 'cium'...and ternyata masin mulut aku..hahaha...ada sebuah kereta kuning Myvi ni...pemandunya perempuan..and that woman was totally impatience...gelojoh betul si makcik tu...akak aku mula bebel...tapi memang betul pun minah tu yang salah....SABAR LA MAKCIK OIT!!!! tak kemana pun kereta tu....semuanya nak masuk jalan yang sama...sabo2 la...sampai satu tahap si makcik yang tak nyabo ni kena gerak kereta dia ke belakang sikit..sebab kereta lain tak boleh nak gerak langsung... si makcik ni pulak dari lorong yang lain.....tahu2 jek dia nak jalan dulu...memang tak bagi can kat orang lain pun...and akibatnyaaaaaaaa????? aku ternampak si makcik ni dok benti kat perhentian bus lepas da melepasi jammed yang gila babas tadi...dia dok usha kereta dia tu...hahaha..tu la...gelojoh sangat..tak nyempat2....kalau sabar tak la kena 'cium' kereta makcik tu...aku dengan akak aku ketawa jek dalam kereta tu...hahahaha....


dek kerana kesesakan lalu lintas tu perjalanan kami yang sepatutnya amik dalam masa 10 ke 15 minit boleh bertambah ke sejam lebih....adoiiiii.....bertambah2 sakit la kepala aku dok dalam kereta lelame...memang hebat penangan jammed ni....huhu...



cuba senyum jek masa tengah stuck dalam jammed...kan bagus tu....macam akak aku....kami siap melalak lagi dalam kereta.....hahahahaha....






No comments:

Post a Comment