Sunday 15 January 2012

DEMAM CAMPAK KELADI RUPANYA....



semua orang pasti akan kena demam campak...INI FAKTA...hehe...yang aku tahu demam campak ada 2 jenis..yang pertama demam campak biasa yang kalau kena akan bernanah dan sakit..yang kedua yang kena kat anak buah aku...demam campak keladi ke demam campak miang keladi..antara dua ni la namenya..tak pasti lak mana satu nama yang betul...hehee...

mak aku kata dan mak mertua akak aku kata...kalau kena demam campak keladi ni tak boleh menggoreng kat rumah...nanti jadi hitam..apa yang hitam pun aku tak pasti la...maybe biji2 demam campak tu la kot...dek kerana anak buah aku kena demam campak...muka dia berubah gila...aku pun terkejut gak...da macam rupa anak cina...dengan mata sepet lagi...da serupa mata aku...haha...bak kata mak aku..selamatlah biji2 merah tu da keluar...at least tak la bahaya sangatkan...just kena tahan dengan karenah dia jek la...selalu mengangis..kuat merengek..pendek kata banyak ragam...

mak aku pesan...budak kalau demam panas jangan bagi doktor cucuk dengan jarum yang ada dos tu...aku pun tak reti nak explain macam mana kat sini...senang nak paham...macam bila kita demam panas kan doktor akan cucuk kita untuk meredakan panas badan...kalau tak silap aku la...aku bukan pernah kena cucuk time demam pun..nak makan ubat tu jauh sekali...hahaha...kalau kena cucuk tu ada 2 jek kesannya...pertama baik..kedua cacat...seram kan bila dengar...aku pun tak tahu gak sebenarnya...tapi da dgr macam ni...so dapat info tambahan la kat aku...perkara pertama yang parents kena buat bila anak korang kena demam panas bagi MINUM AIR KELAPA AJEK....kalau tak kebah gak baru jumpa doktor...kalau da asyik berulang-alik kena jumpa doktor tu maknanya TERTEGUR LA TU...paham tak maksud tertegur tu...paham kan...ni bapak mertua akak aku la yang kata...kalau nak tahu tanda tertegur ke tak...check kat telinga dengan kat kaki dia kot...sama ada panas ke sejuk...kalau panas alhamdulillah...tak kena la tu...kalau sejuk..paham2 sendiri jek la...

ni jek la contengan aku kali ni...ni semua kisah akak aku...anak pertama kan...macam2 perkara baru yang dorang belajar...bagi aku pulak sebagai persediaan..hehee...akak aku tu tinggal kat Kedah...anak dia baru kua hospital hari ini...and terus direct balik ke KL...sebab tak tahu nak handle anak dia macam mana...tak ada pengalaman la katakan..moga2 anak buah aku cepat sembuh...tak sampai hati nak dengar dia menangis ajek..sayu naw hati ni..aku pulak yang rasa nak menangis...huhu...sebak jek rasa hati...mana tak nye...aku pernah jaga dia..bohong la aku tak rasa apa2...sampai2 kat rumah aku tadi pun aku orang pertama yang dia nak...rasa happy lak...hehe...makteh harap adif cepat sembuh yek...nanti kita main kay...HADIF ARMAN JOM MAIN...hahahaha...trademark kami sekeluarga ketika bersama adif..


wasalam...


No comments:

Post a Comment