Saturday 14 January 2012

SAYANG DIA...



MUHAMMAD HADIF ARMAN a.k.a anak  buah aku merangkap kekasih hati aku...hehehe...aku rindu gila dengan dia...bulan lepas ada la dekat sebulan adif tinggal dengan opah dia...yakni mak aku la...sebabnya papanya ada kerja sikit kat KL...so kami sekeluarga dapat la bermanja puas-puas dengan pengarang jantung hati kami...bila adif tak ada kat uma ni...memang sunyi gila...sepi gila babas...hahahhaha...

selama dia kat rumah kami...aku la yang banyak jaga dia...sebabnya aku jek yang selalu kat rumah ni...sejak2 da habis blaja ni..memerap kat rumah jek la kejenye...haha...25 Jan 2012 ni genap la setahun umur adif..dulu masa aku jaga dia kecik jek lagi...sekarang da besa sikit la...berat badan pun da bertambah...pernah gak la tangan aku ni rasa macam bengkak sebab selalu dukung dia jek...hahaha...semua dek penangan berat yang da bertambah...tapi tak pe...tu tandanya adif sihat...sekarang ni kalau nak bagi adif makan memang payah...cukup payah...sampai rasa macam nak patah pinggang aku nak bagi adif makan saja...da tu pulak kalau nak bagi adif makan bukannya kejap...kemain berejam lagi...betul2 menguji kesabaran aku...huhu...

adif da pandai nak buli makcik2 dia...kalau merajuk jek kemain lagi tangan dia nak memukul ajek...sakit gak la kene pelepuk dia tu..da tu kalau tak nak berdukung dia akan melonjak jek la badannya...kalau sesiapa yang tak terlawan dek tenaga dia memang akan tercampak la adif tu kebawah...haha..pastu kalau la kepala helmet dia tu berlaga dengan tulang pipi kita memang sakit gila...gila maut punye sakit..huaaaaaa....kalau terkena telinga pulak korang akan rasa berdengung jek...bak nama tempat PASIR BERDENGUNG...haha...

tapi sekarang adif tengah sakit...sampai kena tahan masuk wad...sebak aku dengar bila mak aku cerita kat aku tadi...rasa nak nangis jek...kata akak aku (yakni umi adif) adif kena demam panas...mak aku lak kata adif nak kena demam campak...badan adif panas kata akak aku...bintik2 merah keluar...bibir macam kering jek...nak minum susu pun tak boleh...apatah lagi nak makan...nak tidur pun tak boleh....merengek jek..hati siapa tak sebak..da tu pulak sampai kena amek darah...kena masuk air..sayu jek hati aku bila dengar mak aku kata semua ni...baby sekecik tu da kena amek darah...aku dulu kena amek darah pun da terjerit2 macam orang histeria..ni kan pulak si dia yang masih kecil lagi...

kepada adif, makteh berdoa moga adif cepat sembuh yek...nanti boleh main dengan makteh...adif tunggu raya cina ni nanti makteh datang Kedah dengan opah yek...insyaAllah...makteh rindu nak ber3G dengan adif...nak dengar hilai tawa adif...cepat sembuh yek sayang....


wasalam...


No comments:

Post a Comment