Thursday 19 January 2012

SABAR JEK LA...




Bagai kacang lupakan kulit…pernah dengar peribahasa ni? Mesti pernah kan…maksud dia pun mesti korang tahu…ada segelintir orang mudah jek lupakan bila pernah ditolong oleh orang lain…memang tak kenang jasa betul…tak reti nak bersyukur orang da tolong..kang bia terkontang-kanting sensorang  baru tahu…aku tak pernah mintak pun diberi balasan kalau aku da tolong seseorang tu..tapi kalau sekadar ucapan terima kasih pun takkan tak boleh nak ucap…haru betul orang macam ni…

Dulu masa aku stdy aku pernah tolong sorang kawan aku ni…dia kata nak tengok jek..ok aku bagi tengok…walau hati aku berat nak bagi…assignment tu…kang kena tangkap dek kena tiru…sapa yang susah…aku bab2 assignment memang aku kedekut sikit..tapi tak pe la…aku fikir kang ttbe hari lain aku nak mintak tolong kat dia pulak ke kan…kita tak tahu ape akan jadi besok…tapi ape yang aku dapat dari pertolongan aku…memang dorang ada say thanks kat aku…tapi kenapa dorang tiru assignment aku…kenapa?????????

Tak boleh ke dorang cakap dulu kot ye nak tiru pun…bukan aku tak bagi…aku bagi…tapi at least bagi tahu dulu…jangan main amek jek…memang aku marah kat dorang…marah sesangat…sapa tak marah kalau assignment kena tiru…penat aku fikir macam mana nak buat assignment tu…tahu2 jek dorang copy and paste…memang dorang ada edit sikit2…tapi HANYA SEPATAH DUA JEK…yang lain semua sama…bila dorang buat presentation aku terkejut…dorang present hasil kerja aku…aku tahan perasaan jek time tu…kawan aku kat sebelah da perasan mata aku…dia tahu tu semua kerja aku…bukan kerja dorang…dia cakap “ weh..ko jangan nangis kat sini…ramai yang tengok nanti…kang pensyarah tanya aku nak jawab ape….”…sebab dia aku  tahan jek mutiara berharga aku dari jatuh…aku tahan jek amarah aku, sedih aku, kecewa aku…menggigil badan aku tahan semua perasaan tu time kelas…selamat kesabaran aku masih ada…dalam hati aku terdetik..tak pe la dorang buat aku macam ni…aku akan sabar jek…tak guna pun nak gaduh2 sebab ni…walaupun aku berhak nak buat macam tu!!!

Aku masih berkawan dengan dorang…perkara tu semua aku da lupakan…tak guna aku nak simpan2 amarah aku tu...buat sakit jiwa jek…nasihat aku jangan buat orang macam ni….nanti kena kat batang hidung sendiri korang tahu la sakitnya macam mana…


Wasalam…


No comments:

Post a Comment