Sunday 22 April 2012

LELAKI + PEREMPUAN = KAWAN BAIK????






boleh ke lelaki dan perempuan menjadi kawan baik???? bagi aku macam payah..tapi aku ada gak rapat dengan lelaki merangkap kawan...nak kata kawan baik tu tah la..tapi ada jek la aku citer some of my prob to him...itu semua dulu2 jek la...sekarang aku da ada My Inche Abang...hehehe...


kenapa orang kata selalu kata lelaki and perempuan susah untuk menjadi kawan baik??? kata pun lelaki dan perempuan kan....so KEBARANGKALIAN a.k.a PROBABILITY untuk JATUH CINTA tu amatlah BESAR....teramat la payah untuk jumpa lelaki dan perempuan yang berkawan baik hatta berkawan sekalipun takkan tangkap cintan sesama sendiri...da memang lumrah hakiki....lelaki akan suka perempuan...and perempuan akan suka lelaki...kalau jadi sebaliknya tu memang parah la...hehe...mintak simpang yek...


kenapa dulu aku agak rapat dengan kawan lelaki aku???? benda ni jadi lepas sekolah la...sebab time sekolah aku tak rapat pun dengan budak lelaki...dengan budak kelas aku sendiri pun aku layan gitu2 jek...aku lebih rapat dengan geng2 gila2 aku...hehe...semuanya perempuan la...lepas abes sekolah semua mula bawa haluan masing2...nak jumpa tu memang payah la...kalau dan jumpa pun tang raya jek..tu pun tak semua ada...


aku hanya pernah rapat dengan 2 orang lelaki jek...sorang budak kelas aku masa sekolah menengah dulu...time sekolah aku tak cakap dengan dia sangat...walaupun kami sekelas..hahaha...mula kawan dengan dia masa aku sem 1 kat tmpt stdy aku...time tu Jan 2010...time tu kita orang berhubung on off...jap2 jek...macam biskut...haha...jap ada jap tak ada...masa aku sem 4 time baru betul2 kami rapat...tapi sekarang da tak rapat sangat...dia pun tahu aku da ada Inche Abang....so paham2 sendiri jek la...sorang lagi time aku praktikal...masa tu bln Dec 2010...sampai la aku abes praktikal April 2011...mula2 tu aku tak cakap dengan dia pun...dia yang mula tegur aku...and kami mula rapat...so kami stay kawan sampai sekarang walaupun da jarang berhubung...both of them aku just stay AS A FRIENDNS...NOT MORE OR LESS THAN THAT....


aku tak tahu kenapa aku boleh rapat dengan dorang....maybe sebab kami sekepala...and berlainan jantina...bukan aku tak pernah ada kawan baik perempuan...memang ada...sampai orang kata muka kami hampir sama...macam kembar...tapi tu cerita dulu...sejak peristiwa masa tahun 2007 buat kami jadi renggang......sekarang aku pun da tak hubungi dia lagi...hampir 7 tahun persahabatan kami masa tu...tapi hanya kerana insiden itu kami terputus kawan...maybe aku terlalu turutkan kata hati...tapi hati aku da terluka sangat dengan perlakuan dia...sangat2 terluka...walaupun bagi orang lain insiden tu hanya biasa2 jek...tapi TAK bagi aku...orang tak kan faham apa yang aku rasa...dan takkan faham...


and aku ada try berkawan baik dengan orang lain...tapi benda sama terjadi....bukan insiden yang sama...kami sekarang hanya berkawan biasa2 jek...da tak jadi BFF...bohong kalau aku kata aku tak terasa apa2 dengan 2 sahabat yang pernah menjadi BFF aku...tapi da tak ada jodoh untuk kami berkawan lama...AKU REDHA...mungkin semuanya berpunca daripada aku gak...tah la...mungkin aku bukan kawan yang baik...mungkin aku tak betah ada kawan baik perempuan...sekarang ni pun aku macam da malas nak berkawan baik dengan sesape...aku lebih senang sendiri...hati tak pun tak sakit...PEACE!!!!!


sangat berbeza bila kita cerita prob kita kat kawan lelaki and kawan perempuan...perbezaan itu hanya boleh ditafsir oleh korang sendiri...aku tak reti nak describe macam mana...hehehehehehe....ada jek pun kawan lelaki n perempuan yang betul2 jadi kawan baik....walaupun masing2 sudah berkahwin..tapi maybe susah nak jumpa kot...ngeeeeeee~ terpulang pada korang la nak ada kawan baik lelaki ke perempuan....nasihat aku kalau ada kawan baik lelaki tu berpada2 lah cerita prob kat dia...tak semua kita boleh cerita...kita tak tahu kot2 dia ada perasaan kat kita...and kita pulak main cerita jek pasal lelaki yang kita minat...kan da kecewa kawan tu....kesian dia...and bagi yang ada kawan perempuan tu...jagalah kawan korang tu baik2...jaga hati dia...dengar jek la apa yang dia nak cerita kat korang...sebab dia amat memerlukan korang...kata pun KAWAN BAIK....so memang tugas kita untuk dengar every single probs yang dia ada..tu lah gunanya KAWAN BAIK kan...


aku akan selalu ingat every moment yang kita spent bersama...walaupun kita da tak jadi BFF lagi...aku akan sentiasa ingat korang...and aku nak korang tahu yang aku 
BETUL2 RINDUKAN KORANG..
SANGAT RINDUKAN KORANG!!!
*ayat ni untuk ex2 BFF perempuan aku*



sekarang aku lebih senang sendiri...no more BEST FRIEND...
aku serik!!!!!!!



TAK KISAH LA KORANG ADA KAWAN BAIK LELAKI KE PEREMPUAN KE...
JAGALAH HATI MASING2...
JAGA PERSAHABATAN KORANG...
TERSANGAT SAKIT BILA KITA HILANG KAWAN...
NAK2 LAGI KAWAN BAIK...
TERAMAT PERIT UNTUK MERASAINYA...










No comments:

Post a Comment