Wednesday 18 April 2012

biarlah aku dan DIA saja yang tahu......


hanya DIA yang tahu apa yang terbuku dalam hati aku....


tidak semua orang boleh menerima kebenaran...namun itulah yang harus kita telan walaupun pahit...yang harus kita terima walaupun payah...kadang-kala kita perlu berbohong untuk menyedapkan hati seseorang itu...tapi tu bukan cara aku...jenis aku, aku akan cuba untuk mencari jalan penyelesaian....cara yang takkan menyakitkan hati mana2 pihak...kalau aku da tak jumpa caranya..aku pakai cara lain..yakni berterus-terang...aku lebih rela orang tu tahu perkara sebenar dari aku berselindung dengan dia....aku tak nak rasa terbeban dengan berselindung akan perkara sebenar...aku cuma perlu cari waktu yang sesuai untuk memberitahunya...walaupun aku tahu akibat dari perbuatan aku..
namun AKU REDHA...


hari ini aku telah mengecewakan hati seseorang...hati seorang kawan yang berjantina lelaki *macam kelakar pulak ayat ni....ngeeeeeee*....yang aku kenal masa aku praktikal dulu...*kenal masa hujung2 jek..xdan nak kenal masa awal2...* permulaan aku berkawan dengan dia kami da mula bergaduh...walaupun hanya perkara kecil...tapi tetap akan menghasilkan pergaduhan antara kami...aku da mula rasa yang kami tak sesuai untuk menjadi kawan...apatah lagi untuk menjadi lebih dari itu..salah aku jugak sebab aku cepat sangat menerima dia sebagai kawan...tanpa kenal terlebih dulu..sebab bagi aku kalau takat nak berkawan aku tak kisah...nama pun kawan..so aku kawan jek dengan sesapa...walaupun baru kenal sehari dua...


aku akui kesilapan aku.....manusia mana yang sempurna...begitu juga aku...dari kesilapan jugak la kita belajar pengalaman hidup....aku ada terfikir untuk tidak berkawan dengan dia lagi....buat apa jadi kawan kalau gaduh jek memanjang...tapi aku tak sampai hati nak cakap macam tu..apa yang aku buat...aku mula menjauhkan diri daripada dia..dan dia mula terasa dengan sikap aku...tapi aku buat tak tahu jek..aku hanya biarkan..dengan harapan dia akan mengerti...


tapi....aku silap percaturan...dia tetap mencari aku walaupun aku da tak hubungi dia lagi..dan aku rasa aku perlu jelaskan perkara sebenar kepada dia...kalau tak dia akan terus mencari aku...akan terus menghubungi aku...setelah aku berterus-terang dengan dia...respon yang aku terima seperti yang aku jangkakan...malahan lebih teruk lagi aku kena..pesanan terakhir yang aku terima daripada dia buat aku tergamam...tapi tak pe la..aku da bersedia pun dengan semua tu....janji aku da buat apa yang aku rasa aku patut buat...dan hidup aku tak lagi terbeban dengan rasa bersalah...

TAK MUDAH UNTUK KITA NAK PUASKAN HATI SEMUA ORANG...
MEMANG KITA TAKKAN MAMPU PUN....
PASTI AKAN ADA YANG TERASA...
SEDANGKAN HATI SENDIRI PUN KITA TAK MAMPU PUASKAN....
APATAH LAGI DENGAN ORANG LAIN...











No comments:

Post a Comment