Thursday 19 January 2012

BEKAL...




Biasa dengar perkataan ni tak? Haha…dulu masa sekolah mesti korang selalu bawakan…xkisah la time tu sekolah tadika ke, rendah ke, baik sekolah menengah…as long as korang tergolong dalam budak sekolah mesti korang pernah bawa punya…aku berani kerat KUKU la kalau korang tak pernah bawa….muahahahha….

Dulu masa aku sekolah aku selalu bawa gak…tapi memilih sikit…nak time lauk sedap jek..haha…kalau tak tu kirim salam jek la…ngeeeeeeee….tapi masa sekolah menengah da jarang la bawa…sorang kawan aku ni memang selalu bawa bekal…dan yang tukang perabesnya kawan2 baiknya la…haha…gila baik punya kawan..da tu pulak dengan selambanya kita orang makan depan cikgu time cikgu tengah mengajar…haha…memang saje cari pasal pun..tapi tengok cikgu gak la…bukan semua…hehe…dengan cikgu yang tak bape ngam kita orang makan sorok2…meja study kita orang lain sikit…so dapat cover la…tapi dalam2 cover tu pernah TERKANTOI gak..haha..malu2….budak2 kelas lak memang sedia maklum dengan perangai kita orang ni…and sempat lagi nak mintak sesuap tu…haha…kini semua tu tinggal kenangan jek…huhu…

memang la biasanya budak sekolah yang akan bawa bekal ni…tapi orang yang berkerja pun boleh ape..macam si dia…hehehe..and macam akak aku juga…dia pun memang hantu bekal..pantang ada lauk lebih kat rumah ni semua perabes kat dia sorang jek…tak terkecuali adik2 aku..haha…tak salah pun nak bawa….lagi jimat kos ape…kan?? Masa aku kerja dulu aku bawa gak…agak pokai la kalau nak makan luar jek…da la mahal..sedap belum tentu…kadang2 tak habis pun..nak2 kat aku ni…memang payah sikit la nak habis makan kalau makan kat luar…walaupun mahal gila batak aku kena bayar makanan tu…huaaaa…sengkek2…kena bebel dek sikap aku yang satu ni tak yah cite la…da selalu kena pun…huhu…tapi tebalkan telinga jek…haha….so the moral of the story bawa la bekal yek…haha….duit dapat simpan perut pun selamat dari keracunan…kan…


Wasalam…

No comments:

Post a Comment