Friday 20 January 2012

AKU TAHU AKU MAMPU...



aku tahu aku boleh...kalau sebelum ini aku mampu hadapinya...kenapa tidak untuk yang kali ini...aku mampu berdiri sendiri....aku mampu hadapinya sendiri...AKU TAHU AKU MAMPU...aku tahu kau masih marahkan aku walaupun kata permafaan aku sudah kau sambut...aku tahu luka yang aku bagi kat kau teramat dalam sampai meninggalkan parut...parut yang akan mengambil masa yang lama untuk sembuh...dan mungkin tak kan sembuh pun...tapi tak pe...aku terima semuanya dengan lapang dada...kerana aku pernah alami ape yang kau lalui...betul la kata orang...PENGALAMAN MEMATANGKAN KITA...aku amat bersetuju dengan ayat tu...pengalaman memang banyak mengajar aku...mengajar aku erti kemanisan, kepahitan hidup...hidup seseorang itu tak kan bermakna kalau hanya mempunyai satu rasa jek...dan aku telah pun merasa pahit manis kehidupan tu....dan itulah yang telah mengajar aku untuk bersabar dalam menghadapi segala rintangan dan kesulitan hidup...aku tak nak cepat melatah...perjalanan hidup aku masih panjang (insyaAllah kalau Allah panjangkan umur aku) ...lupakan perkara silam..dan mulakan hidup baru...mulakan dengan corak kehidupan aku yang baru...dengan warna yang ceria...jangan pernah pandang belakang walaupun payah untuk aku melupakannya...terus maju kehadapan demi masa depan aku sendiri...AKU TAHU AKU MAMPU...


wasalam...

No comments:

Post a Comment