Wednesday 9 May 2012

nama anak??




hahaha.....kenapa??? tak percaya??? memang JANGAN PERCAYA.....entry ni bukan sebab utama aku nak letak apa nama kat anak aku...hahahaha...motif utama aku buat entry ni sebabnya kesian sangat2 kat sesapa yang namanya tak berapa sedap nak didengar....mahupun maksud nama dorang....nama yang telah diberi oleh parents dorang...kalau nama tu sedap...baik maknanya....tersangat beruntung anak tu sebabnya parents dorang amat mementingkan kebaikan dorang di masa depan...tak la nanti anak2 dorang menjadi bahan ejekan mahupun usikan kawan2...


semalam aku ada buat kerja menyemak nama2 student dengan sorang akak ni.....kerja ni memang buat kami mengantuk gila2 babas...bila sesekali nama student yang disebut tu macam pelik jek...automatik kami akan ketawa....bukan niat dihati nak ketawakan nama2 student ni...tapi tu reaksi spontan kami....jenuh gak la nak tahan gelak tu....tapi terhambur gak...dek nama2 yang agak kelakar....dan agak pelik bunyinya...contoh macam nama ni....MUHAMMAD SALJU B. *******....kesian kan....tak tahu la masa dia jadi budak2 macam mana life dia...tapi alhamdulillah...dia dikurniakan otak yang geliga...pandai budak ni...result gempak...kalau tak tak la dia bergelar student...hehehe....tapi memang betul la budak ni memang bijak...bukan senang nama dia nak tersenarai dalam list yang aku dok semak tu...syabas bebeyh!!! hahaha....


tapi ada jek nama2 student yang sedap gila....sejuk jek hati dengar nama dia...hehehe...and nama yang paling femes SYAFIQ, FARID, AMIRA, AMALINA, ALIA, NURUL HUDA and many more....hahaha...tak terdaya nak taip semua...ngeeeeeee~ nama aku pun tergolong dalam nama2 yang femes gak...and memang glamor pun nama aku tu...tapi tak yah la bagi tahu kat sini...hehe..rahsia!!!


bagi sesapa yang bakal bergelar ibubapa kelak....bagilah nama yang elok untuk anak2...moga2 dengan nama yang elok tu akan menggambarkan budi pekerti seseorang itu...ni kalau da dengar nama pun pelik semacam jek orang akan fikir macam2...macam mana orangnya, perangai macam mana...kalau nama tu sedap didengar at least orang akan bagi first impression yang elok2 jek...kan bagus tu...renung2kan dan selamat beramal....hehe...*ayat kopipasta...tahu kan ayat sape...nampak naw nipu kalau tak tahu...*



kesian dia...huhu....
*comel pulak aku tengok beruk@kera@monyet ni...tak tahu ni spesis yang mana...keliru!!! hahaa*










No comments:

Post a Comment