Sunday 13 May 2012

CITA2 KU....



 polis...



cikgu...
*tak sangka dok google2 boleh keluar muka cikgu sekolah aku...yang pakai kemeja coklat tu....terkejut beruk aku...tak ku duga femes gak cikgu aku ni...hahahaha*


doktor....



POLIS....CIKGU....DOKTOR...
Ketiga-tiga profession ni mesti ada dalam korang punya fail peribadi masa sekolah rendah dulu...apa cita2 korang bila da besar nanti...and MAJORITI student akan tulis nak jadi macam yang aku da senaraikan kat atas tu...kalau tak semua pun korang tulis....tapi MESTI ADA SALAH SATU DARIPADA SEMUA TU...kannnn?????? toksah tipu la....aku berani POTONG KUKU kalau salah....hahahaha...

pernah tak korang terfikir kenapa kita akan tulis macam tu???? aku pun dulu tulis nak jadi cikgu...haha....walaupun aku tak cakap apa cita2 aku tapi tengok muka jek orang da tahu aku nak jadi apa....macam da tertulis kat dahi aku jek apa yang aku bakal jadi...lawak betul... aku rasa kita tulis macam tu sebab ketiga-tiga bidang pekerjaan ni kita da nampak daripada kita kecil lagi...mana tak nya.....keluar2 kita pun kita disambut oleh doktor....masuk sekolah tadika 4 5 tahun da menghadap cikgu...da tu pulak kat televisyen selalu tengok polis dok tangkap orang salah....and kita tengok profession semua tu macam satu kerja yang mulia...dapat tolong orang...that's why la kita tulis kat fail peribadi kita, kita nak jadi macam tu...tapi bila da besar kita tak jadi yang macam kita tulis tu pun....mungkin ada yang masih meneruskan...kalau tu da memang cita2 dia....kannn...


dulu aku bab cita2 ni memang malas gila nak jawab....nak2 bila baru masuk sekolah....macam masa sekolah rendah...soalan cita2 ni memang glamor...siap kena buat karangan lagi...adoiiiiii.....kemalasan yang terlampau betul aku kalau nak kena hadap soalan2 macam ni....hahahaha....masuk sekolah menengah pun cikgu still tnye soalan pasal cita2....huaaaaaaaa......tapi itu semua hanya tinggal kenangan....hahaha....sekarang tak ada orang nak tnye2...orang akan tanye soalan lain pulak...yang lagi cepumas....kahkahkahkahkah....ape lagi kalau bukan soalan teman hidup....gila betul....part ni lagi aku malas nak jawab....HANYA SENYUMAN YANG MAMPU KU BERI....hehehe











No comments:

Post a Comment