Friday 20 July 2012

hari dengan perkara yang LUAR BIASA...




hari ni memang hari yang bagi aku agak luar biasa...mungkin disebabkan hari ni hari Jumaat kot...dan kebetulan besok puasa...maka kesesakan lalu lintas hari ni memang GILA2 PUNYA....perjalanan yang biasanya kami ambil untuk sampai ke rumah hanya dalam 15 minit...paling lama pun setengah jam la...tapi tadi HAMPIR 2 JAM baru kami sampai rumah...huhu...gila bosan aku....akak aku sampai post kat BB dia pasal aku...haha...pasal dia penat memandu tapi aku penat menyanyi...KAKAKAKA....dan tetiba aku perasan sesuatu....ramai penumpang yang turun dari bas....dek kerana KESESAKAN YANG TERAMAT TERUK...bayangkan jek la...memula tu sorang dua jek...then bertambah kat 10 orang...aku ketawa jek dalam kereta...kalau aku jadi dorang pun aku amek keputusan jalan kaki jek...sebab majoriti yang turun tu student...nak balik kg la tu....nak berpuasa dengan keluarga...tak la jauh sangat pun kalau jalan kaki...lagi cepat dari dorang naik bas yang KENA HADAP JAMMED...


yang aku ni pulak...dok tercongok tunggu akk aku jek setengah jam.... da macam tugu negara jek dok terpacak kat situ...nak duduk seat semua basah...hujan lebat before tu...huhu....orang lain dok usha2 aku...aiyoooo...rasa seram pulak...*nak call My Inche Abang...tapi nanti ganggu tidur dia pulak...tak pe la..aku beranikan diri jek la...walaupun ada tercalit rasa takut...huhu...sorang2 tu...walaupun ada banyak kereta lalu lalang depan mata....ketakutan tetap ada dalam hati aku....sebab time tu da nak senja da...huaaaaaaa* bila da masuk kereta jek...dekat 10 minit kereta akk aku TAK BERGERAK LANGSUNG....just imagine!!! gila2 tak gila jammed dia...kepala aku pulak da mula nampak bintang2 bergemerlapan...aduiiiiii!!!!!....dugaan...and lagi sekali aku perasan sesuatu...hahaha...ada kereta yang PATAH BALIK tak jadi nak ikut jalan yang sama dengan kami....hohoho...dek terpandang kereta2 di depan yang tak bergerak langsung...aku nasihatkan baik korang patah balik jek...*tuan kereta tu macam dengar jek nasihat aku...haha*...dua kereta buat U-turn....tak jadi nak lalu jalan tu...kalau korang lalu gak...MEMANG AZAB LA...


dan kat nak pukul 8 malam kami sampai rumah dengan selamatnya...sampai mak aku call aku...tnye mane anak2 dara dia...tak balik2 lagi...selalu pukul 6 kami da sampai rumah...huhu....kerisauan mak akan anak2 dia da maghrib2 pun tak balik lagi...AKU TAK SANGGUP NAK HADAPI KESESAKAN YANG MACAM TADI LAGI....*Walaupun bukan aku yang drive...tapi kepenatan tetap terasa....huhu*




HUAAAAAAAAAAAA  









No comments:

Post a Comment