Sunday 5 August 2012

OH MY DRIVING!!!!!




huaaaaaaa....



semalam aku ada ceramah pasal maintenance...da lepas exam undang2....hehehe...time ceramah tu dia cite la pasal komponen  and ada lagi satu word ni...tapi aku da lupa...pasal kereta la...bunyi dia lebih kurang macam komponen gak....then bla..bla...bla....da abes ceramah tu kami sambung praktikal....kira macam praktikal pasal enjin2 la bagai....


masa praktikal tu cikgu kami tanya mana letaknye dipstik.....*kalau betul la apa aku eja ni...hehe* kami pun mencari la....ada sorang ni jumpa...pastu cikgu tnye la macam mana nak check minyak enjin/pelincir....dengan PENUH CONFIDENT kami semua sepakat cakap kat dalam enjin.....sekali SALAH DAAA......KAKAKAKA......semua pakat ketawa....patut la masa aku masukkan dipstik tu dalam enjin tu kemain payah lagi minyak hitam tu nak melekat *aku saja volunteer kan diri nak amek minyak hitam tu...* ...aduiiiiiiii.....sekali salah tempat...rupanya kat rumah dia jugak.....kalau teringat balik memang kelakar la....cakap kemain yakin lagi....POYOS LEBIH!!!! HAHAHAHAHAHAHAHA.....


then kami praktikal tukar tayar pulak....hohoho...part ni memang best...tapi yang tak bestnya bila aku try pijak kat spanar tu nak bukak nat2 tayar tak bergerak pun.....hampeh betul!!!! tahu la aku ringan...huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....sadis jek....kaki aku yang sakit dok pijak spanar tu...huhu...


praktikal kami habis awal....ada banyak masa lagi...cikgu kami cakap nak test kami punya driving...aku da menggelabah da...da la tak ready dari segi mental and fizikal...pakai aci redah jek....yang 1st kena bawak sorang laki india ni....agak teruk gak la dia kena marah...huhu....aku da takut da....sekali tiba turn aku pulak...huaaaaaa...kaki aku da meggeletar kot...tapi aku redah gak...memula ok lagi...blaja tekan clutch n main2 gear...then aku bawa...smoothly jek masa memula...sekali mati enjin...huhuhu...and tiba satu selekoh ni aku da tak boleh nak kawal stereng...da la sebelah tu ada longkang....kereta yang aku bawak tu da kekiri kekanan da....da serupa orang mabuk bawak kereta....aku apa lagi....JERIT MAK jek la...then aku ketawa....kakakaka....nyaris2 jek....si cikgu tu siap cakap lagi dia nak terjun kereta da...huaaaaaa.....kejam gila...sounds like macam teruk jek aku bawak kereta kan...hahaha....ada satu kali ni aku hampir nak melanggar kereta orang ....akibat tak tengok side mirror...kereta MERC tu aku hampir nak langgar...huaaaaa...gila fobia.....jenuh aku kena bebel....tapi aku sengih jek....buat muka comelll...ngeeeeeee....da abis turn aku...kuar2 kereta jek KETAQ LUTUT CHEQ.....HOHOHOHO....aku tarik nafas dalam2 balik sebab serius aku terasa macam nyawa aku ditarik kot....huaaaaaaa.....mintak nyawa....mintak nyawa....hehehe.....jalan pun macam tak jejak tanah....gila tak.....*macam ni abang nak sayang abg ni bawak kereta....mengucap bebanyak la abg nt...hehehe*




selamat kereta yang aku bawak tak jadi macam ni....hehehehe....*longkang kat driving school tu tak la sebesar ni....saje nak hiperbola...hohoho*







No comments:

Post a Comment