Sunday 19 August 2012

terawih terakhirku & solat si kecil itu...








semalam kita semua menunaikan solat sunat terawih terakhir masing2....begitu juga dengan aku....semalam aku tengah berkira2 nak turun ke surau bawah rumah aku ke tak...dan aku membuat keputusan untuk turun ke bawah.....agak lewat aku turun ke bawah sebenarnya...orang lain da nak masuk rakaat kedua solat isyak aku baru nak masuk surau...huhu...aku tak sangka pulak ramai jemaah pada malam semalam...sampai2 surau jek aku tengok da penuh...aahhh...sudah! macam mana ni??? aku pun bergerak kat sebelah bilik surau tu...dan nasib aku baik...selamat la aku ni kecik molek...hehe...dapat la menyelitkan diri aku...and ada la budak2 berdua ni...mak dia aku tak pasti yang mana..tapi macam satu saf dengan aku...budak ni comel gila...dia punya telekung sangat cute...sama macam tuan dia la kan...umur dia dalam 3 4 tahun macam tu la...aku main teka jek...hehe...dia solat ikut cara dia...tapi kira ok la tu..walaupun budak tu tak solat dengan sempurna tapi at least dia mencuba...



cakap pasal budak2 solat...aku teringat kat anak buah aku...sekarang dia da pandai da...kalau dengar azan jek dia terus solat...dan faham2 jek la...dia solat ikut cara dia la...tapi sangat comelll bagi aku...malam tadi aku sempat tengok anak buah aku solat...papa dia bentangkan sejadah...and automatik budak tu
terus pergi ke sejadah tu dan angkat takbiratulihram...papa dia sebut 'Allahu Akbar' and anak buah aku solat macam kita solat...pergerakan lebih kurang sama...cuma tang rukuk tu dia tak pandai lagi...tapi tahiyat akhir dia pandai buat yang jari telunjuk tu kena naik atas...tapi anak buah aku dua2 jari telunjuk dia, dia angkat...hehe...comel sangat...kami ketawa jek tengok gelagat dia...tapi dalam hati aku bangga sangat dengan anak buah aku..umur tak sampai 2 tahun lagi...tapi da boleh nak sebut 'Astagfirullahalazim'....walaupun tak sempurna sebutan dia...dan da boleh nak buat pergerakan dalam solat...sampai ke rakaat terakhir...laju jek anak buah aku bagi salam terakhir dia...then papa dia suruh cium n hug papa, umi n opah dia....and si kecil tu buat jek...aku sangat rindu kat dia...huhu...



lebih kurang gini ler gaya anak buah aku...tapi budak yang da 4 5 tahun...








No comments:

Post a Comment