Sunday 24 June 2012

rumah berhantu!!









 


tetiba memalam buta ni aku nak post pasal rumah hantu...hehehe.....kat skola menengah dulu...masa aku form 5, kelas aku ada buat rumah hantu...memang tradisi kelas tu kot...tiap2 tahun mesti akan buat rumah hantu....aku pun tak tahu kenapa....tradisi ni diteruskan sampai la ke generasi aku....hehehe....kami buat rumah hantu yang simple2 jek...kami mulakan dengan menggelapkan kelas kami dengan surat khabar....time tu tak yah cite la....memang panas kot kelas tu..nak belajar pun tak selesa....tapi time tu best...sebab tak yah belajar sangat....hahahaha....cikgu2 yang mengajar kami semua da sedia maklum akan tradisi kelas tu....hehehe....so ada masa jek kami akan touch up kelas kami....memang happening la time tu...gelak sakan tu memang tak lari la dari bibir semua orang *termasuk aku*.....



dak2 kelas aku dok nak buat hantu...ada sorang kawan aku ni...lelaki....dia nak buat hantu baby tergantung.....aku paling TAKUT dan TAK BOLEH nak tengok hantu ni....haiyak!!!!! memang tak boleh wooo...boleh nanges aku kalau budak2 kelas aku dok usik aku dengan hantu baby tergantung ni....gila seram....da la dia buat memang menjadi....memang betul2 jadi baby....tah macam mana tah dia balut benda alah tu sampai jadi the real baby...huaaaaaaa.....da siap tu dia g acah2 kat aku....memang cari pasal la...tak pasal2 kena terajang dengan aku....usik aku sapa suruh....aku da menjerit macam orang gila la sebab hantu baby tu.....sengallllllll betul!!!! ada kawan2 aku yang lain dok buat hantu lain..tapi aku da lupa da...hahaha....hantu betul2 pun ada gak....tapi dak lelaki la yang jadinya....yang perempuan ada gak...tapi sorang dua jek....make up dorang memang jadi hantu la...sampai aku pun menjerit tengok dorang....ape kesss.......hahahaha.....



kami buat rumah hantu ni 2 hari kot...kalau tak silap la...maka 2 hari tu la kami dok berjimba2 dalam rumah hantu tu....hahaha....paling tak bestnya...aku kena smackdown dengan junior2 perempuan mana tah....gila sakit kot....da la ramai...sampai menangis aku....aku dok terjerit2 sampai nak terkeluar anak tekak aku...sakit punya pasal....and aku diselamatkan oleh kawan lelaki aku...huhuhu....aku tak jadi hantu pun...just guide dak2 macam mana nak jalan dalam tu...sebab memang gelap gila2 babas....sekali kena terjah dengan hantu aku yang kena jadi mangsa....dorang dok pukul2, peluk2 *selamat perempuan....kalau lelaki aku da terajang da....* sampai terduduk la aku....and dorang pulak sedap2 tindan aku.....mak aiiiiiiii.....memang sakit la....senget betul...kalau da tahu penakut sangat tu yang g masuk kenapa...aku rasa nak tendang2 junior2 tu...tapi time tu aku tak berdaya....huhuuu...kalau tak memang da kena da....sabar jek la....



and ada satu kes bila ustaz masuk rumah hantu kami...aku tak sure la ada pelajar yang kena histeria ke  tak.....time tu aku tak ada dalam tu...g merayap jap...yang budak lelaki kelas aku ni memang pandai....dia gi pakai kapur barus dengan kemenyan betul2....yang real2 punya...mana la 'yang betul2' tu tak datang bertandang.....hohohoho.....tapi aku tak sure la betul ke tak...sebab aku tahu pun dari mulut kawan aku yang lain....hehehe....bila ingat balik semua memori time skola memang best kot...rasa nak sekolah balik jek...walaupun aku kena hadap subjek sejarah n add maths balik....huaaaaaaa....*aku tak sanggup*




No comments:

Post a Comment