Thursday 2 August 2012

raya dan mercun....



\
da kenal sgt la kan ape kenamanya benda alah ni...



MERCUN...benda alah ni memang POPULAR time2 nak raya ni....masa BELUM PUASA pun da berdentum2 bunyi mercun kat kawasan perumahan aku...sabar jek la.....ada la satu hari ni...time ni da puasa la..masa aku tengah sidai kain kat koridor rumah aku...ada bebudak ni dok main mercun....bebudaknye aku tak nampak...kalau nampak memang da kena da dengan aku....aku hangin betull!!!! dalam tengah sidai kain tu otak aku berligat nak marah bebudak tu...tapi aku tahan amarah aku....kang sia2 jek hilang pahala puasa aku...aduiiiii.....den sabo jek la....nak marah anak orang...kalau adik aku da kena sembur da...ni BUKAN...kang tak pasal2 aku kena ceramah pulak dengan mak bapak dorang....naya jek....



hat ni bunga api...yang ni nak main tak pe...tapi bebudak kalau nak main kena ada pengawasan orang dewasa...INGAT!!!


kalau kat kampung ni jek la yang aku selalu main..*aku main bunga api??? kenapa tak percaya???? * hahaha.....disebabkan aku ramai sangat sepupu sepapat yang masih kecik...hatta baby pun ada....maka selalu la aku yang jadi pemantau dorang ni main bunga api...siap kena bagi sama rata lagi....hahahaa....*adik beradik aku jek cucu yang besa2...yang lain bebudak lagi....tapi ada jek la sorang dua sepupu sepapat yang baya2 aku..* best gak jadi penjaga bunga api ni....bila da abes dorang kena mintak kat aku....hehe...aku pun pulun la main bunga api yang berdozen2 kat tangan aku tu...*ambil kesempatan...kakaka*...minggu depan kat ofis aku ada buat iftar...and aku ditugaskan untuk menjaga bunga api bila anak2 akak kat ofis tu nak main benda alah tu...hahaha...kenapa aku??? sebab aku yang paling muda kat ofis tu...hehe...




aku tak suka mercun ni...tapi mercun ni jadi FEVERET pak2 menakan aku....huhu....bila kat kg tu berbom2 la bunyi mercun ni...da la bunyi kuat....GRRRRRRRR!!!!



ni mercun roket...hat ni aku pernah main...sekali jek rasanya...siap ada tempat nak bagi terbang lagi mercun ni kat kg belah abah aku...kau ada???? aku ada...hahaha...tapi dulu2 punya cerita...skg tak main da...hehe





aku tersangat alergik dengan mercun ni...memang boleh buat aku sakit jantung!!! 



# pesanan aku kat semua orang yang dok baca entry ni...toksah ler nak main mercun...nanti diri yang terbako....kan da susah....kalau 'terus jalan' tak pe...tapi bila da cacat sana...cacat sini...kan da menyusahkan orang lain...huhuhu....JANGAN MAIN MERCUN YEK!!!! bunga api tak pe...hehe...






No comments:

Post a Comment